/ Skönhet /

Every single day

En återkommande fråga jag får handlar om skönhet. Hur och vad jag använder. So here goes.


Efter min hudvårdsrutin (som vi kan ta i ett annat inlägg...) så börjar jag med Loreals studio secrets primer som verkligen jämnar ut huden och gör den riktigt len. Den bästa primer jag testat, förutom smashbox, men betydligt billigare. Vill jag lägga ner extra mycket kraft och energi så använder jag en färgad dagkräm från ACO och make up stores cover all mix, men oftast hoppar jag de stegen och går direkt på min favoritprodukt, all times, tinted glow enchancer från The bodyshop som ger ett helt fantastiskt lyster. Till vardags använder jag sällan ögonskugga men om jag gör det så blir det smokie eye palett från Chanel som alltid ger perfekt resultat. Mascaran jag dagligen använder kommer från Oriflame, och den är riktigt bra! Om jag använder ett rouge, så blir det detta från Lars Wallin och sen avslutar jag oftast det hela med ett riktigt underbart läppstift från lumenes natural code serie i en härlig nude nyans, eller om jag vill festa till det ett ljust rosa läppglans från studio secrets serien.



Vad har ni för sminkrutiner?