/

20 December - Hur viktigt är det med utbildning?

Jag tycker det är viktigt med utbildning. Jag älskar att lära mig nya saker. Tyckte det var skitkul att plugga. Det är väl därför jag ger mig på det igen i vår. Allting handlar ju om vad du vill göra med ditt liv. Hade någon sagt till mig för tio år sedan att jag skulle va säljare på kappahl när jag är 25år. På deltid. Så hade jag inte trott dem. Jag har alltid varit väldigt ambitiös. Men. Det viktigaste är att du trivs med ditt jobb. Jag älskar mitt jobb. Vi har fantastiska kunder. Och mina arbetskamrater är kanon. Jag älskar mode och är en duktig säljare. Är det ett yrke jag ser mig ha hela livet? Antagligen inte, då kommer jag få sämsta pensionen ever. Men just nu är det rätt för mig. Att jag har pluggat flera år på högskola är inget som gör mig till en bättre människa. Eller jo, det gör det faktiskt. Jag är en bättre människa nu än innan jag pluggade. Om det sen har att göra med att jag också är äldre kan man ju spekulera i. Det gör mig inte bättre än någon som inte pluggat iaf. Så vad är det jag svävat ut om då? Om du vet vad du vill läsa, go for it! Om du inte känner att det är något för dig, strunta i det. Typ.
 
 
Snygga fastighetsmäklarstudenter 2009