/ Lina i köket / Linas 5:2 / Linas Vardag /

Juice Cleanse

 
Jag kände för en nystart. Efter vin hela sommarn, halvnyttig mat och mest snabba lösningar. Jag ville rena systemet på all skit vi stoppar i oss och gärna gå ner ett par kilo på köpet. Jag behövde en detox. Jag valde att juica. En vecka skulle jag hålla på. Satte igång med research och planerade vad som skulle handlas. 
 
 
Jag drack tre juicer om dagen. Frukost, lunch och middag. Däremellan drack jag massa ljummet vatten med citron och ett par koppar detoxte från pukka. Du får alltså inte äta någon fast föda, inte dricka kaffe eller te med koffein. Inget utom det jag nämnt ovan. Första dagen var jag superpeppad. Den första smakade varken bra eller dåligt. Nr 2. var riktigt god, och den sista rätt äcklig. Blev lite hungrig framåt kvällen, men på det hela taget gick det bra. Andra dagen började bra men slutade i katastrofhunger. Löste det genom några koppar te och tidigt i säng. Sen gick det av bara farten. Resten av veckan gick som en dans. Ingen hunger. I onsdags var det sista dagen och morgonen efter vägde jag in på -3kg. Viktigt att tänka på är att man inte får eller ska träna hårt. Jag höll mig till promenader och någon rask PW. När du juicat klart är det viktigt att va snäll mot magen. Jag har ätit veg. resten av veckan. Första dagen gjorde jag misstaget att ta några efterlängtade koppar kaffe. Det gillade magen inte alls så jag håller mig borta ett tag. Veckan som kommer ska jag börja intruducera kött och mer kryddor. 
 
Här kommer det ni såklart är mest intresserade av. Mina favoritrecept. De räligaste är de med gurka och selleri. Men de är också de nyttigaste. Så gröna du klarar av är bäst. Så lite frukt som möjligt och mer grönsaker. Hur som helst, mina favoriter. 
 
2 äpple
1 apelsin
1 näve spenat
1 bit ananas
 
2 äpplen
2 apelsiner
1 bit ananas
1 dl tranbär
1 granatäpple
 
2 apelsiner
1 bit ananas
1 sötpotatis
1 citron
en bit ingefära
 
1 äpple
2 bitar ananas
3 päron
en bit ingefära
 
 
Har ni några frågor? Kör på!